8/29/2016

Agust D: Suga Anlatsın Biz Dinleyelim



Merhabalar, deli dumrul bir ben geldim. Yazı yazmayalı uzun zaman olduğundan buraya karşı kendimi hep mahcup hissediyorum. Ama hem boşken hazır da dört yılımız dolmuşken artık yavaştan yazmaya başlamam gerektiğini düşündüm. Malum, okul başlayınca  belki olmam yine buralarda. Bu arada evet, üniversite kazandım. Çok şükür ki :') Bu sene hazırlanan varsa, ya da gelecekte girecekler varsa çalışmalarımla alakalı bir yazı yazabilirim yakın zamanlarda! 

Bugünkü konumuza geçersek, malum belki bilmeyenler vardır BTS grubundan çok sevgili Suga bu ay mixtape* çıkardı. Üstelik bu hadi birkaç müzik yapayım da çıkarayım tarzında basit ve baştan savma bir iş değildi arkadaşlar, adam bildiğin 2014'den beri bunun üzerinde çalışmaktaydı. Sonuçsa harika parçalar, harika rapler ve harika klipler oldu! Oğlunun başarısıyla gururlanan anne gibiyim adeta. Çok mutluyum çok! 

Normalde benim hiphopla kimyam hiç uyuşmaz. Gel gör ki geçen yaz Bangtan'la tanıştım ve benim kimyam alt üst oldu. Ama hala daha BTS dışındaki şarkılarda rap varsa sararım. Yani aslında ben hala rap fazla sevmem, ben Bangtan rapi severim! *Bir adet saçmalayan ben*

Bu arada mixtape'in adı Agust D. Bu aynı zamanda Suga'nın ikinci takma adı. Anlamıysa hayrete düşürüyor. Agus 'Suga' nın tersi, D t ise Daegu Town (Suga Daegu'lu) 

Şimdi tek tek parçalara bakalım~



AGUST D

Main track olan Agust D.
Suga'nın haterlarına göndermesi olan bu ana parça adeta dilinize dolanıyor!

*Üzgünüm, işini değiştirmelisin
Kendini gerizekalı göstermede birincisin
Harcanma buralarda, değiştir işini gitsin
Üzgünüm, cidden bak, üzgünüm
Rapçin benim yanımda bir hiç olduğu için üzgünüm*


AGUST D - GIVE IT TO ME

Beat'i kulak dolduran efsane bir şarkıya daha merhaba diyelim!!
İlk dinlediğimde İŞTE BU! diye haykırdığım doğrudur. Çok güzel, çok başarılı, harika..
Suga'nın profesyonelliği kendini gösteriyor gerçekten.
Ayrıca yaşadığı bu süreçteki zorluklarından bahsediyor bu şarkıda. Ailesinin bile destek olmadığını, bilmezlerin boşa laf etmemeleri gerektiğini anlatıyor. Haklı mı? Elbette haklı.

*Ailem bile başarımı öngöremedi
Kendimden emin değilken konuşmanın ne anlamı var?
Ailem bile beni çetin ceviz olarak onaylamışken
...

Nasıl böyle başarılı olduğumu sorarsan, adamakıllı bir cevabım yok
Ama en azından senin tüm gelişmelerine rağmen daha az uyudum ve canlı kaldım
Başarının sırrı ne hala bilmiyorum ama başarısızlığın sırrının ne olduğunu biliyorum sanırım
Sırrı sizin gibi aptalı oynamak ve boşboğazlığa devam etmek
Ama ölmek zorunda kalsam bile böyle yaşayamam ben

...

Kaplan olarak doğmuşken köpek gibi yaşayamam
Neyin varsa doldur, içki, para ya da onur
Asla dilenmem, yalvarmam bunun için*


AGUST D - THE LAST

Tamamen Min Yoongi'nin iç benliğini, yaşadığı kötü şeyleri anlatan bir parça. Ne denir nasıl denir bilemiyorum. Beni gerçekten çok etkiledi. Bu şarkıyı dinleyip sözlerine baktığımda idoller de insan dedim. Onların da sorunları var ve bazıları gerçekten büyük sorunlar. Suga bu konumuna güle oynaya gelmedi. Açıkça çektiği ızdıraplar vardı ve çoğu kez de bunalım içindeydi. Ben buraya birkaç sözünü yazacağım ama yukarıya parçanın türkçe altyazılı videosunu koydum. Bence izlemelisiniz...

*Her başarılı idol rapçinin arkasında
Zayıf benliği vardır, tehlikeli sayılır
Depresyon, obsesyon, durup durup geri geliyorlar
Kim bilir, belki de gerçek benimdir bu

Lanet olsun kopuk hissediyorum gerçeklikten
Başım ağrıyor, tüm bu bahsettiklerimle olan çekişmeden
18 yaşlarındayken, sosyofobi oluştu bende
Evet, tam o sıralar bulandı zihnim günden güne

...

Sandım ki şöhret her sorunumu çözecek
Ama gelin görün ki
Zaman geçtikçe bir canavara dönüştüğümü fark ettim
Karşılığında gençliğimi verdiğim başarı denen o canavar, daha çok servet istiyor
Bazen geçiriyor boynuma tasmayı, beni hırsla ve açgözlülükle yiyip yutuyor
Bazıları çenemi kapatmaya çalışıp, bilgi ağacının yasak meyvesini yemelisin diyor
İstemiyorum, onlar da beni bu diyarda istemiyor.*


 
AGUST D ft. SURAN - SO FAR AWAY

Belki de çoğu kişinin favorisi olan rapiyle vokaliyle harika, olağanüstü bir parça!
Yoongi'nin yakarışlarıyla güzel sesli vokal Suran'ın ayrıyetten arka vokalde olan Jungkook'un muhteşem uyumu diyebilirim. Ayrıyetten uzun olması da çok güzel. Klibi de yakında çıkacak, kız olabilir içinde bilemediiim :'))

*Biliyorum herkes gibi hayallerimin olmaması acınası görünüyor
"Her şey iyi olacak eğer üniversiteye gidersen ve sana dediklerimizi yaparsan
Bu kelimelere inandım ama yaşıyorum çünkü ölemiyorum

...

Çok fazla yalnızlık ve acı içindeyim ama etrafımdaki insanlar bana yeniden aklımı başıma toplamam gerektiğini söylemeye devam ediyor
Öfkemi açığa çıkarmak istiyorum ama sadece kendimi buluyorum öyleyse öfkemi açığa çıkarmanın ne manası var?
Hergün gözlerimi açıp nefes almaktan korkuyorum
Ailem ve arkadaşlarım bile uzaklaşıyor, zaman geçtikçe huzursuz hissediyorum
Tek başımaymışım gibi hissettiriyor*


AGUST D - 724148

Açılımını çok net hatırlamasam da 724 ve 148 biri Daegu'daki bir yere giden metro/otobüs hattının numarası yine aynı şekilde 724 veya 148 Seul'de pratik yapılan yere(?) giden metro/otobüs hattı. Bangtan TR'de görmüştüm yanlış bilgilendirme olmasın çok net hatırlamıyorum :D

Rap ağırlıklı yine güzel bir parça. (Tabii rap ağırlıklı olacak mixtape sonuçta :))

*Rap yapmamız için bize verdikleri ritim, hepsini değiştirdim
Ritmi yeniden aranje ettim
Buna bak, kim bunu yapabilir?
Eğer sen, ben olsaydın bunu yapabilir miydin?*



AGUST D ft. YANKIE - TONY MONTANA

Vee geldik benim bestime.. 
Ciddi anlamda ilk dinlediğim andan itibaren favorim oldu. Beat, ses efektleri muhteşem. Üst üste bin defa dinlerim *abartısız*...
Peki şarkının adı olan Tony Montana kim? Hemen bir vikipedi alıntısı yapıyorum:

Antonio "Tony" Montana, 1983 yılında Brian De Palma tarafından beyazperdeye aktarılan Yaralı Yüz filminde Al Pacino tarafından canlandırılan film karakteridir.
Filmde, Amerika Birleşik Devletleri'ne gelen Kübalı politik bir suçlu olan Tony Montana'nın girdiği uyuşturucu dünyasında yaşadıkları anlatılmaktadır. Bulaşıkçı olarak başladığı iş yaşantısı sonraları uyuşturucu dünyasına kayar. Al Pacino'nun canlandırdığı Tony Montana Miami'de hızlı bir şekilde yükselmiştir. Tony Montana karakteri aslında Al Capone adlı mafya liderinden esinlenmiştir.Şu anda birçok sitede birçok oyunda adı geçmektedir. Dünya üzerinde çok büyük bir idol haline gelmiştir. Grand Theft Auto: Vice City adlı video oyunundaki Tommy Vercetti karakteri de Tony Montana'dan esinlenilmiştir.
Yani anlaşılacağı üzere Tony Montana bu şarkıda para ve şöhreti temsil ediyor. 

*Aynen şey gibi hissediyorum tony montana
Başarı ve mutluluk tıpatıp aynıymış gibi duruyor, aslında farklılar
Ama ben daha büyük bir başarı istiyorum
Daha büyük bir servet ve de daha büyük bir şeref
Para benim peşimden koşsun istiyorum ama umarım ben paranın peşinde koşan bir canavara dönüşmem* 


Bir de kısa kısa skit(konuşma) / interlude(ara müzik) var. Onların da Türkçe altyazılı biçimlerini alta bırakıyorum, bakmak isterseniz! :')

*SKIT*


*AT DAWN*


*INTERLUDE*


Nasıl kapanış yapacağımı bilemedim, sanırım yazmayı çok özlemişim. Dönüşümü Suga'yla yaptığım için de pek bahtiyarım hehe. Ciddi anlamda sevdiğim bu mixtapei paylaşmak benim için önemliydi. Belki zaten çoğunuz biliyor ama bilmeyenler, ön yargılı olanlar da vardır? Eğer rap sevmiyorsanız hiphop'a ilginiz yoksa Bangtan dinlemeyi deneyin. Ben test ettim seviyorsunuz.Daha da önemlisi Bangtan sevmemin en büyük nedeni gerçekten yaptıkları her işe emek veriyor olmaları. Hazıra konmuyorlar, bu dinlediğimiz üç dakikalık şarkılarla yıllarca uğraşıyorlar. Daha da önemlisi hala aynılar. Şımarmadılar, para onları döndürmedi. Demem o ki samimiyet var. Ben ki artık gruplarla alakayı kesmiş biri olarak rahatlıkla Army oldum. Çünkü dediğim gibi emek var.

Umarım ki Suga uğraştığı şeylerde hep iyi olur ve emekleri boşa gitmez. Bunu her üye için istiyorum elbette. İçimi sızlatansa keşke Rap Monster ve J Hope da mixtapelerini çıkardığında Suga kadar ilgi görseydi. Hepsinin en iyi yerleri hak ettiğine inanıyorum ve umarım ki yüzlerindeki gülümseme hiç silinmez. O güzel hayat enerjileri hiç dinmez..

Bana bu yazıda eşlik ettiğiniz için teşekkür ederim, beğenmişseniz ne mutlu banaa~





*mixtape: özellikle rap müzikte sanatçıların diğer sanatçıların şarkılarına ait alt yapılarının üzerine kendi sözlerini yazarak oluşturdukları kayıt kalitesinin çok üst düzeyde olmadığı, genellikle ücretsiz dağıtılan veya ücretsiz download edilebilen ve genelde promosyon amaçlı üretilen karışık albümlerdir.

*Şarkı sözlerini aldığım kaynak: tık



4 yorum:

  1. Duyurulduğundan beri deli gibi bu mixtape'yi bekliyordum. Ve sonuna kadar beklediğime değdi. Suga'dan tabi ki güllük gülüstanlık parçalar beklemiyordum ama dinleyince içim parçalandı. Benim favorilerim biri de Tony Montana cidden beati sözleri çok anlamlı. Özellikle filmi izleyenlere. At dawn'da beni etkileyen diğer parça oldu. 1.24 dakikada gerçekten harikalar yaratmış. Benim bias wreckerım Suga galiba djhejjdjd. Bu arada belki biliyorsundur sanırım cuma günü Jimim'in de coverı çıkacakmış So far Away'i coverlamış galiba *w* Uzun bi yorum oldu baya bts görünce dayanamadım ndbdjjdkd Bi sonraki yayında görüşürüz (:::

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu görünce çok mutlu oldum, birisi beni anladı ehhee evet Suga gerçekten harika bir iş çıkardı ve emeklerine değdi. Jimin'in cover çıkaracağını biliyordum ama Cuma günü ve So Far Away'e olduğunu bilmiyordum ayy çok mutlu oldum şuaaan :'))) teşekkür ederim bu güzel haber için^^ ayrıca görüşürüz inşallah, yazabilirsem yeni yayında kk

      Sil
  2. Galiba ben senin sayende k pop başlayacağım :)
    Hoşuma gitti😆

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başla başla ama bangtana bak ilk^^

      Sil